Analýza realitního trhu je pro nemakléře velmi složitá. První důležitou věcí je nastavení správné kupní ceny, pro to je potřeba znalost realitního trhu. Správná prodejní cena se odvíjí nejen z dat z databáze reálně prodaných nemovitostí, stavu nemovitosti, lokality, současného stavu nabídky i poptávky, vlivu sezóny, ale i z představ a potřeb prodávajícího. Cenu nemovitosti ovlivňují i takové maličkosti jako je například výhled z okna, výše poplatků spojených s užíváním nemovitosti či dostupnost zastávky MHD.
Víme-li, za kolik chceme Vaši nemovitost prodat, je na řadě příprava profesionální prezentace a marketingového postupu prodeje. To obnáší profesionální Homestaging, pořízení fotodokumentace a úpravu fotografií, přípravu marketingového plánu jako je například příprava vlastního webu nemovitosti a další.
Možná si toto všechno zvládnete zajistit sami, ale máte na to vše čas? Prodej nemovitosti je časově náročný a průměrně zabere 2-3 měsíce, to vše za předpokladu, že jste zkušený makléř a víte, jak celý proces probíhá. Nalezení vhodného kupujícího znamená desítky telefonátů a absolvovaných prohlídek se zájemci, ověřování jejich bonity, argumentace prodejní ceny a technického stavu nemovitosti, zodpovídání právních otázek ohledně realizace prodeje a vedení zájemce k uzavření rezervační smlouvy.
Nalezením zájemce o koupi celý proces prodeje teprve začíná. Makléřka Vás zastupuje v komunikaci se zájemcem o koupi od uzavření rezervační smlouvy, komunikuje s hypotečním poradcem a advokátem kupující strany a vyjednává výhodné podmínky pro prodávajícího.
Realitní makléř není jen obchodník, který Vám nalezne kupujícího na Vaší nemovitost. Je to především osoba, která se postará o zajištění převodu nemovitosti na nového majitele a připsání smluvené kupní ceny na účet prodávajícího bez rizik. Realitní makléřka je garantem úspěšného obchodu.